trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 15 november 2014

Nytt hos Team Jeppsson :)

Av trevanner-enlivsstil - 15 november 2014 19:00

Linda här :)


Puh....blev ju lite orolig häromdagen, ni vet mitt förra inlägg, om att jag var rädd för att jag inte skulle sitta på hästryggen igen, att jag skulle vara ponny/hästförälder resten av mitt liv... JA, det kommer jag nog att vara, tveklöst och med glädje... att Fanny skulle sluta rida är som att be hästar att sluta tycka om gräs! Men som tur var så behöver jag inte vara orolig för min egen del....jag kan pusta ut... jag kommer att rida igen!!!


Ni vet ju att jag skrev vid ett tillfälle att jag ville hitta en häst att rida/hoppa 1-2 ggr i veckan, medans jag själv står utan. Just för att hålla igång både ridning o hoppning tills jag blir med häst igen. Jag ska erkänna att jag hade en liten önskan om att min systers häst Lala (som har florerat tidigare i bloggen) skulle bli den hästen för mig. Syster bytte ut en knäled innan sommaren och har haft en dressyryttare som har hållt igång Lala och när Fanny fick en ponny till och inte han med att hoppa Lala längre, så har hon helt o hållet varit under dressyrryttaren. 


Jag har fått lite olika erbjudanden men inga som riktigt har passat mig. Dels från ett tävlingstall där ryttaren är gravid, att hoppa och rida hennes 3 hästar 3ggr i veckan. Det blir för mycket... det var inte därför jag lämnade iväg Dudde, för att jag skulle lägga mestadels av min tid på andra hästar. Sen var det att hoppa en dressyrhäst som nyss kommit hem från USA men när jag fick höra att den var över 1,80 så backade jag....Dudde är ju 1,77 och ni vet ju vad jag har fått jobba men hans storlek...ja, eller hans stora rörelser...så jag valde att inte provrida (rädd för att fastna i utmaningarnas utmaning ;) ).


Så när syster och jag satt i luren tidigare i veckan och pratade om att jag skulle börja rida Lala 1-2 ggr veckan, så blev jag superglad!! Precis vad jag önskade... En supergo häst, lagom till mig, att rida/hoppa ett par ggr i veckan och att få tävla lite småsklasser. Sen bor hon nära o bra + så finns det ridhus på gården ;-)!! Grymt!!!! Ska bli superspännande!! Jag hoppas jag kan bärga mej :)))


Idag började vår lilla resa och det gick verkligen jättebra! Jag har ridit Lala innan men kom på att jag inte har hoppat henne tidigare, det är ju Fanny som har gjort det, så det var med lite nerv som jag tog några småskutt idag. Satan i gatan vad hon sög på hinder och vilket tryck hon har i bakbenen... hon hoppade mig näst intill ur sadeln :))! All beröm till Fanny som med sin lilla späda kropp, tidigare lyckats ta sig runt en bana på 1 m utan att ramla av :)). Jag hade problem med 80 cm *asg*!!



 




Så vänner och besökare, idag anslöt sig en ny häst till Team Jeppsson!

Låt oss få presentera Bilala! 



 



Tack snälla och underbara syster att jag får möjligheten att rida din fina häst!

Jag ser verkligen fram emot det!



 


 
 
Ingen bild

Systra din

16 november 2014 21:48

Åh, detta kommer bli super, team work!!! Jag tror att Lala kommer att uppskatta den varierade ridningen samt att få komma ut en hel del på annat håll:) Det är väl egentligen det enda negativa med ridhus på gården;) Kram detta blir kul:))))

trevanner-enlivsstil

17 november 2014 08:35

Jag lovar syster...hon ska få komma ut på en massa håll ;-)) och hoppningen blir ju i Thulsebo :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards