trevanner-enlivsstil

Alla inlägg under december 2013

Av trevanner-enlivsstil - 31 december 2013 10:05


Så himla roligt att se att vi redan fått så många följare!! Vi hoppas att ni stannar, bjuder in andra och fortsätter att följa oss här! 


Vi har lagt upp "Kategorier" i menyn till vänster där ni kan välja vems inlägg ni vill se om ni nu, mot förmodan, inte skulle vilja följa oss alla tre   !  Vi hoppas ni får en toppendag idag, sista dagen på 2013.


Kan avslöja att Vi är Tre Vänner som har höga förhoppningar på Häståret 2014!




Kram och Gott Nytt År :-)

 

 

Av trevanner-enlivsstil - 30 december 2013 23:30

Dudde fick vila idag efter helgens träningar.... skulle egentligen skrittat honom men då jag tränade step efter jobbet så var jag inte i stallet förrän kvart över åtta. Shit vilket pass JAG fick gå, kändes som om Dudde hånlog åt mig i ögonvrån *hmpf*. Ska bli super att få skrittmaskin på gården, staketet är under uppbyggnad - då kan Dudde hånle åt mig därifrån, mohahhaha - skrattar bäst som skrattar sist!




 

Av trevanner-enlivsstil - 29 december 2013 20:59

Åsa här :)


Filar också på en mer ingående presentation...så den kommer senare...;)


Idag blev det (som de flesta andra dagar sen incidenten på stubbåkern i höstas) en tur på ridbanan. Tack och lov för den! Jag ÄLSKAR min ridbana!! (Tack mannen <3) Känns lite lyxigt för en hobbyryttare som jag med en väldränerad ridbana med belysning ;) Men utan den och utan att kunna ha hästen hemma hade jag nog fått lägga ridningen på hyllan tills barnen blivit lite större...hur det nu skulle gått i så fall... ;P 
Idag hade jag dock sällskap av dotra Gry på "Fulle", Honeys hästsällskap tillika en shettisherre på snart 25 år. Rätt skönt då han faktiskt har en lugnande inverkan på (ibland smått neurotiska) Honey. Honey kändes lugn och fin idag så jag avslutade med att skritta och trava lite på grusvägen, inspirerad av dig Stina, för att variera underlaget lite iaf. Sen hjälpte jag Gry att galoppera och hoppa lite, allt för att så småningom kunna titulera mig som "Ponnymamma" hoppas jag :)


       

Grynet och Fulle samt jag och Honey <3

Av trevanner-enlivsstil - 29 december 2013 20:29

Stina här :)
Ska skriva en liten presentation om mig och Oscan, men behöver nog fundera ett tag till, så det kommer senare :)


Oscan tar det lugnt nu sedan två veckor tillbaka, tänkte han skulle få lite vila. Så han rids bara varannan dag, och hoppas inte just nu. Han behöver dock hållas igång ändå, annars motionerar han desto mer i hagen :) Idag tänkte jag att vi skulle ut och trava på grusvägarna, som är kanonfina för tillfället, ÄLSKAR DENNA VINTERN (so far iaf ;))

Vi var ute och red i över en timme, med bra fart hela tiden, för han är som en duracellkanin just nu. Jisses!! Var glad för mina gramantyglar, så jag iaf hade en liten chans att få vara med och bestämma!!

Men visst är det härligt med pigga och friska hästar!!!


Så här kändes han idag   


 



Av trevanner-enlivsstil - 29 december 2013 18:39

Hallå där, Linda Här ;-)!


Känns kul att vara först ut med inlägg här, på vår nya blogg! Jag har ju lite tur med att jag varit på Clinic för Leif Nilsson i helgen. Två dagars hoppning  med serier, studs, markbommar, böjda spår och linjer! Vet inte när jag och Dudde gjorde en sån här träning sist - och båda dagar!! Ändå tycker jag att våra höst träningar har varit toppen, en kurva som gått spikrakt uppåt... då kanske ni förstår hur bra denna clinicen har gått!?


Dudde har varit supertaggad och stark men lyhörd. För er som inte följt mig innan på Familjen Jeppsson (gamla Team Jeppsson) så är "min grabb" en STOR Grabb... 1,77 och högställd med låååååånga ben :-). Svår att få ihop men, det går och han är rädd om sig och smidig, dock behöver han bli kvickare och det är det vi ska lägga fokus på under vinterhalvåret... styrka och kvickhet! 


Sitter i soffan och skriver till er.... har världens största leende på läpparna....Shit, vilken träningshelg vi gjort!!




 







Av trevanner-enlivsstil - 28 december 2013 16:46

Hej Alla och Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar. 

 

 

 

Stina, Linda och Åsa :)

 

 

Vi har känt varandra i snart fyra år. Vi tränar tillsammans, vi tävlar tillsammans och hjälps åt när vi kan. Vi stöttar varandra i motgångar och gläds tillsammans i medgångar. Vi umgås även privat, fikar, dricker vin och skvallrar. Vi är helt enkelt tre väninnor med samma livsstil. Välkommen!

 

 

   

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards