trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 13 december 2014

Årets sista tävlingshelg för Team Jeppsson, Tomtecupen del I

Av trevanner-enlivsstil - 13 december 2014 23:15

Hej Alla, Linda här :)


Redan på morgonen frågade jag Fanny - "Ska du verkligen starta dressyren idag"?


Förutsättningarna har varit usla!! Den "hårdträning" som vi planerat inför dressyrmomentet i Tomtecupen, har gått käpp rätt åt skogen. Fanny har legat sjuk, det har regnat o banan har legat under vatten, Fanny har fått trimma i skogen de dagar hon har kunnat rida... jag har haft mycket på annat håll (det är ju juuuuul) och inte kunnat köra Fanny till ridhus, vår bana är en 20 x 60 och LB:1an rids på 20 x 40 så Fanny har själv fått sitta o öva och gissa sig till vart bokstäverna sitter. En inplanerad dubbellektion i torsdags blev inställd då dressyrtränaren låg i maginfluesa och vår sista chans att rida i fredags gick ej heller genom då det var storm med klass 2 varning.....Dessutom är det bli deras debut i dressyr - Pinocchio har gått en P&R som fyraåring och det är nog den enda gång han har varit i närheten av ett dressyrstaket! 


"Jag ska ju ändå rida idag och då kan jag lika gärna rida där"! #CoolKid 

 

Självklart gick blixlåset i ridstöveln sönder så vi fick tejpa ihop hela stöveln #DetGårRiktigtBraNu


På framridningen blev jag nästintill småchockad.... De var perfekta!! Så Vackra, så avspända, så i ett!! Helt galet så sammansvetsade de är! Sen är det naturligtvis en sak att sitta o rida fram, än att rida in i ringen och bli bedömd av en domare. Pinocchio blev spänd och Fanny likaså, domarbordet var läskigt och staketet var mycket lägre än det i hagen. Ändå lyckas de rida ihop 60 %, så superstarkt gjort!!! 



 




Jag var superlycklig och stolt när vi åkte hem....Fanny besviken för att hon inte kunde få Pinocchio och sig själv att slappna av (Jag tänker inte ens kommentera det *suck*). Imorgon är det dags för hoppningen i cupen, håll tummarna :)!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv


Skapa flashcards