trevanner-enlivsstil

Alla inlägg under oktober 2014

Av trevanner-enlivsstil - 11 oktober 2014 20:30

Vad säger man? Måste samla mig något... Hallå där, Linda vid tangenterna :)


Jag är lycklig, mållös...förvirrad... vet inte riktigt vad jag ska säga...är lyrisk :))). Lina och Duddes tävlingsdebut gick över förväntan. De blev femma i första klassen och blev tvåa i KM! Så himla bra de matchar varandra... Syns även på bilderna... Dudde trivs, De trivs....Jag trivs :)!!



   

Av trevanner-enlivsstil - 9 oktober 2014 23:00

Japp, det är jag...Linda bakom rubriken.... minst sagt en Mallig, stolt, stroppig, lite retlig hästägare :)


Lina, Duddes ryttare, la upp en kort film på Facebook när Dudde och hon kommer på en kombination...uthoppet låg på 1,40 och in 1,10.... de seglar över och de är så fina tillsammans! Lina har bara haft honom i en månad och redan är de på de högre höjderna o nafsar.....kort efter får jag ett sms....


  • Vi hoppade högt idag...
  • Såg det...shit...ni är grymma :)
  • Vi hoppade högre....
  • VA? Än på filmen
  • Japp...gissa....
  • Bana, enstaka hinder??
  • Enstaka hinder på bana.....
  • 130??
  • Högre....
  • Shit...140???
  • Högre....vågar knappt säga....
  • Lägg av!!! Hur högt??????
  • 1,55
  • VAAAAAAAA?????!!! Skojar du???? 1,55???? Det hoppar dom på TV!!!!
  • Japp, din häst är grym!!! Han var så taggad idag!!!
  • NI är GRYMMA!!! SHIT!!! 1,55!!!! MIN HÄST!!!!???? OMG!!!!
  • Hahaha

Kort därefter skickar Lina en film när de kommer på ett hinder som är 1,55! Tyvärr kan jag inte ladda upp den, får inte det till att funka men de hoppar verkligen 1,55!! Han är i och touchar men bommen ligger kvar. Det högsta jag har sett Dudde hoppa är 1,50 i våras när vi löshoppade honom hos Jenny...L Ö S H O P P A D E... efter en månad med Lina hos Camilla hoppar Dudde hinder på 1,55 med uppsutten ryttare!!!! Helt galet!! Jag är så himla lycklig över att jag drog en sån vinstlott att Dudde fick hamna hos så pass rutinerade ryttare, detta är för galet för att vara sant :)!!!


I helgen så gör Lina o Dudde sin första tävling! De ska hoppa 1,0 och 1,05 och rida KM för deras hemmaklubb. Jag håller tummar och tår för att det kommer gå bra! Det är deras första tävling... de ska ut och dofta lite tävlingsluft och känna av varandra i tävlingmiljö! Dudde har inte gjort så många starter i år så känner jag honom rätt så är han supertaggad när han går av släpet! Tyvärr kan jag inte vara med och heja men jag kommer följa vartenda steg de tar via webben :)! Håll tummarna för Team Jeppsson/Bengtsson :)!! 




 



Av trevanner-enlivsstil - 7 oktober 2014 23:00


Liten bäbis skulle på hoppträning ikväll

Liten bäbis ville inte gå in i släpet

Liten bäbis "mamma" blev arg

Liten bäbis struntade i det


Liten bäbis hopptränade ikväll

Liten bäbis hoppade jättefint

Liten bäbis "mamma" jätteglad

Liten bäbis kaxig liten skit



 

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards