trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 29 september 2014

Kommunikation och tillit är A och O

Av trevanner-enlivsstil - 29 september 2014 06:36

Åsa här :)

Jag och Honey har varit ute och testat på dressyrvärlden och det gick rätt hyfsat. I alla fall tillräckligt bra för att det ska bli av igen :)

På hoppfronten har vi också varit ute på tävlingsbanan igen, tillsammans med laget i Allsvenskan div II. Det blev dock mer eller mindre katastrof för mig och Honey :( I veckan innan tävlingen var vi och tränade med laget för Leif Nilsson i Björka och då gick det riktigt bra! Vilken känsla :)) Men sen hände något...Skulle bara hoppat lite på vanliga veckoträningen men helt plötsligt var känslan från måndagen som bortblåst :/ Jag litade inte på Honey och hon litade inte på mig. Eftersom vi skulle hoppa på lördagen kunde vi inte ta hur mkt som helst så vi hann tyvärr inte hitta kommunikationen riktigt.

Det märktes på lördagens tävling där både jag och Honey hade svårt att fokusera och tyvärr påverkade varandra negativt. Blev sämsta tävlingen ever och tråkigt att det är just när man är ute med laget :( Nu skötte de andra sig riktigt bra så totalt 4 fel och 6:e plats (eg delad 4:e men tiden avgjorde till vår nackdel :/ ).

Hittade senare en spricka i hennes höger mungipa så det kan ju till viss del förklara beteendet, men inte allt. Ja det är en känslig häst jag har. Nervositet, stress allt känner hon av, till både för- och nackdel.

Nu jobbar vi på att hitta linan igen och tilliten. Hoppas vi lyckas tillräckligt så att nästa omgång med laget blir mer lyckad. Mycket mer. Men det gäller kunnat tänka positivt och hur som helst kommer det att gå bättre för så mycket sämre kan det inte gå ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards