trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2014

Att lägga fokus på det som är viktigt ;-)

Av trevanner-enlivsstil - 30 augusti 2014 21:15


Så skönt det är att ha nära till tävling... idag bar det iväg till Romeleåsen som bara ligger 5 km från vårt stall så trots tidig start så behövde vi inte vara i stallet förrän halv 8.


Idag satt kombinationen som en smäck och Fanny och Pinnen gjorde två fina felfria ritter.



 




I LCn så var det tajt mellan ekipagen och mellan den som vann och Fanny (fem placeringar) så skiljde 8 hundradelar :)!! Så himla skönt att de tog sig igenom kombinationen, ökade nog självförtroendet på Fanny. Fick lära mig något nytt idag... trots fyra år som tävlande....I första vägran får man 4 fel, i andra  +8 fel o i tredje (lokalt) +12 fel...lite pinsamt men det hade jag inte en aning om *asg*   Jag trodde man fick +4 fel på vart stopp...det förklarar varför Fanny o Pinnen fick så många fel i Perstorp (18 fel, två stopp o tidsfel) och i Ystad i våras (12 fel, ett stopp och en volt)...tyckte det var lite för mycket för att vara tidsfel... nåja, "learning all the time"   .



   ********************************************



Har kommit på att jag bloggar inte så mycket om mig och Dudde utan det är väldigt mycket fokus på Fanny och Pinocchio... varför vet jag inte men dels är det nog pga. att jag älskar livet som Ponnymamma... det är så roligt att följa Fannys o Pinnens framgångar, speciellt när det inte finns så mycket att skryta om när det kommer till ens egen ridning. Inte för att det går dåligt på nåt sätt men allt lunkar helt enkelt på...


Dudde är fin och vi gör framsteg i dressyren. Den förvända galoppen blir bättre o bättre. I hoppningen så skuttar vi på... bestämde mig för att sluta att hoppa helt och hållet då jag höll på att slå ihjäl mig på en 1,20 oxer uppe i Thulesbo för några veckor sedan. Mattias var glad att jag överlevde och blev överlycklig när jag sa att jag aldrig mer skulle hoppa igen!! Men när jag efter två dagar, legat nedbäddad och efter ytterligare två dagar var tillbaka på hästryggen, så bröt jag det löftet och vardagen blev ett faktum igen *asg*.

Hur ska jag få min man till att börja älska hästar   ??



Finaste hästen <3

 



Fredagstur :)

 

 

 

 

 

 


Jag har inga tävlingar inbokat för min del... är inte ett dugg tävlingssugen! Är fullkomligt nöjd med att vara hästskötare till Fanny och Pinnen istället, det känns mer viktigt och det är mycket roligare också :)!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards