trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 23 juni 2014

Tävling :))

Av trevanner-enlivsstil - 23 juni 2014 21:56

Tja!! Stina som skriver!!!

Vet att det var ett tag sen, men motivationen att sätta sig ner och skriva i bloggen går verkligen upp och ner :) Säger det igen, tur vi har Linda, när jag och Åsa drabbas av skrivtorka ;)


Har hänt en del sen jag skrev sist! Oscan är igång igen och var på tävling i Lund innan midsommar. Han kändes fin!! Dock red jag riktigt dåligt i första klassen, efteranmälde mig därför till en klass till, där det gick väldigt bra. Gjorde en kanonrunda i andra vändan, dock ett ner som Oscan får ta på sitt konto :) Mer än nöjd med att jag efteranmälde!!


Kahlua har gjort debut på hoppbanan oxå! För två veckor sedan fick hon gå en 80 cm pay & jump, som hon gjorde väldigt bra när väl "polletten" trillade ner. Jag och Maggan, ägaren, tyckte att vi kör på, och anmälde till tävling helgen efter, där hon fick gå 80 och 90 cm i Sydslätten. Hon gjorde kanonrundor och det blev TVÅ noll-rundor! Kunde inte önskat mer av henne, hon skötte sig klanderfritt, och fin och koncentrerad på banan :))


Själv jobbar jag bara imorgon oxå, sen väntar semester i nästan 5 veckor!!! Längtar! Börjar semestern med en resa till Amsterdam, därefter ska det ridas!! Tävling om två veckor där både Oscan och Kahlua ska gå, är tanken :) Ska bli så kul! Snart FALSTERBO där givetvis jag ska dit med Linda och Åsa. Längtar som f-n till det oxå!!!   

Detta blir en bra sommar   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards