trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 12 juni 2014

För fin(t) för att blogga ;-)

Av trevanner-enlivsstil - 12 juni 2014 15:30

MEN....Vad är det som händer??? Bloggandet från Team Jeppsson går utför ;-))!!!


Hallå Alla, Linda här :)!


Det är för fint väder för att blogga! Helt otroligt vilka dagar vi har haft!! Sol, värme och fantastisk ridning... kan det bli bättre för oss med hästintresse?? Älskar att kunna rida på kvällarna, känns lyx att solen inte går och lägger sig förrän framåt 22.30


Det funkar bra i det nya stallet... både vi och hästarna har kommit till rätta. Dock är Pinnen fortfarande halt och vår veterinär har inte kunnat fastställa hältan. Vi har böjt, bedövat och röntgat hovarna men allt ser bra ut! Nu behandlas han med Butta i två veckor, tills återbesök på tisdag. Prover är tagna och nu hoppas jag att det finns något där... alltid bra att veta vad man ska behandla. Fasiken vad lurigt det är!!!


Då Fanny inte kan rida Pinnen så har hon tagit över ridningen på Bilala istället. Det går verkligen super och i helgen så ska de börja hoppa så smått. Desstuom hjälper hon mig att rida Dudde :)!



   




Jag och Dudde har kommit igång rätt så bra med dressyrträningen och det går verkligen så himla bra!! Kollade på lite program i söndags och kom fram till att min häst passar nog bäst på en 60 bana då han är stor. På söndagkvällen när jag kom till stallet så checkade jag läget med mina nya stallkompisar, som båda är dressyrtränare, och de höll med. De tyckte då att jag skulle vara med på programridning dagen efter (måndags) nere i min fd. förening. -"Men Hallå, svarade jag... jag har inte ridit program på 1,5 år och detta programmet (LB:2) har jag just printat ut, bläcket är inte ens torrt, jag kan inte ens programmet"!! De lyckades dock övertala mig och sen gick allt väldigt snabbt.


Jag har provat massor med dressyrsadlar de sista veckorna och inga har passat. Dudde är smal, har hög manke och ganska lång rygg så det har varit svårt som tusan att hitta något. Jag har inte råd att lägga pengar på en sadel som jag inte vet om jag kommer att använda fullt ut, visar det sig dock att dressyrintresset kommer att bestå så kommer jag satsa på en helt ny sadel. Men till dess får en begagnad duga, det är nog så dyrt det också!


Elli, från stallet, mejlade mig en länk på en sadel, en Kieffer Master, och jag ringde upp säljaren som mötte mig på plats innan min programridning. Sadeln satt riktigt bra så in på banan, inför domare, i ny sadel på ett program jag hunnit rida en gång och satte 62,667%!!! Så jädrans nöjd och lycklig jag var!! Trots att Dudde slängde sig var gång vi red förbi domarbordet, som drog ner våra poäng (4,5 5 5), så fick jag hela 62,667 %... tänk om han inte hade slängt sig.... ? Övrigt var det 6,5or och 7,5or som prydde protokollet. Att sedan domaren skrivit 7,5 på hans gångarter gjorde mig superhappy och pricken över i:et var när domaren kom fram efteråt och lovordade oss som ekipage!!! Jag har alltid drömt om en längd på 1,72 och så nära som den drömlängden som i måndags, det har jag nog sällan varit :-)))! Att mina stallkompisar dessutom berättade i stallet efteråt, att denna dressyrdomaren var väldigt petig......!! Jag var en pain in the ass när jag kom hem *asg*, både till min familj och till mina kära vänner här på Bloggen ;-))!!



 




Dressyrträningen igår gick super. Jag längtade hela dagen på att få visa Lisbeth både min nya sadel och framförallt protokollet från programridningen, kände mig som ett barn på julafton och visst är det väl härligt när man låter Barnasinnet få stanna kvar *asg*!! 


Även hoppträningen ikväll gick toppen!! Vi började med markbommar om fyra som låg på olika avstånd. Sedan fortsatte vi på en serie på fyra, oxer räcke räcke oxer, och det är så härligt att känna att Dudde numera har blivit så stark så han "får plats" och har blivit kvick i benen. Efter hoppade vi en bana och även här visade Dudde hans styrka och U påpekade även att min ridning blivit bättre för nu har jag honom hela tiden framför mig samt att jag inte rider iväg honom. Hindren låg mellan 1,10-1,20 så även här är känslan mer än utmärkt :)! Finaste Dudde, vilken pärla jag har!!!!



 




Ja, lite om den sista tiden! Ska försöka att inte låta det gå så långt mellan gångerna! Ride on ;-))!!




 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards