trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

Hej på er, Linda här :)

Av trevanner-enlivsstil - 19 maj 2014 22:46

Ibland skrivs det så tangenterna glöder och ibland tar det daaaagar innan man får till ett litet "Hej på er, Linda här :)".


MEn ikväll så...Hej på er, Linda här :)!


Jag kan väl börja med att berätta att Dudde inte kommer att åka till hösten utan han kommer att stanna hemma hos mig :)! Då Dudde har en känslig mun och behöver ha Bettskivor, Acavallos, och variera med hackamore så är Dudde inte rätt häst för S, då hon inte känner sig bekväm med att rida med varken eller. För mig finns inget alternativ, det är Hackamore eller/och Bettskivorna som gäller. Dudde är nu helt läkt i munnen och jag har hunnit rida honom tre ggr på Bettskivorna och det verkar som om de hjälper! Han är superfin att rida och munnen är fin...inget sår :). Håll tummarna för att det förblir så! Variation är alltid det bästa ;-)


Då vi byter stall nästa helg så har jag o Fanny pratat om att allt blir lättare för oss med hästarna då de kommer stå så nära oss. Fanny kan ta sig själv till stallet och vi kan hjälpas åt så vi båda kan vara stall lediga ibland för att göra annat. Fanny med nån kompis och jag med övriga familjen. Jag slipper även att ha dåligt samvete för Fanny över att hon är hemma så sent om kvällarna. Nu kan hon sticka till stallet efter skolan och vara hemma i bra tid o ändå ha en hel del av kvällen kvar. Det kommer bli bra, det ska bli skönt att "få hem hästarna". 


Igår hoppade jag på hemma plan... började med 5,5 och hoppade upp honom till 1,25... han var verkligen superfin! Lugn och fin i traven på väg in, lyssnade på halvhalten och bara tryckte av...vilken känsla att få "segla" över :). Efter 5,5 gick vi över att rida mot ett räcke som Fanny höjde vartefter. Planen för att komma i samma lugna rytm och för att se distansen.... räcket slutade på 1,30 :).. shit va fin han var...och killen bara kliver över :)))! Tittade på filmen efteråt och det ser ut som ett fjutthinder när han "kliver" över :))). Han tycker det är så roligt att hoppa... VI tycker det är roligt att hoppa!!



   




Efter vår egen ridning körde jag till Lisbeth (vår dressyrtränare) där Söstra Mi har flyttat sin häst Bilala. Som jag tidigare skrivit om så ska jag och en annan tjej hålla igång Lala när min syster opereras. Jag har börjat rida Lala redan nu så vi har lite tid på att lära känna varandra innan det blir "allvar". Passet gick bra, jobbade med lite övergångar då hon har svårt för att skritta... ja, hon vill gärna springa iväg :)). Hon förstår snabbt och jag henne, så efter att ha endast ridit henne ett par ggr så var passet mer än väl godkänt! Hon är verkligen rolig att rida... vill väl, samarbetvillig och för mig en rejäl kontrast mot de 750kg massan som lyssnar till namnet Dudde ;-)). Känns faktiskt lite skönt att få sitta på en nättare häst ibland... känns lite enklare då ;-))). Nästa gång ska vi börja att hoppa lite!



 


Lite om vad som hänt här.... ska försöka att inte dröja så länge till nästa inlägg :)!


Godnatt på er!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards