trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Tävlingsdebut för Dudde och hans nya kompis :)

Av trevanner-enlivsstil - 26 april 2014 18:00



Det bjöds på fantastiskt väder med sommarvärme idag och Romeleåsen bjöd på minst lika fantastiska tävlingar! Så himla fint de hade arrangerat med utställare, cafétält och fina banor. I fjol var första gången som Ebba höll tävlingar på Världsände och redan då var allt toppen… i år var det snäppet bättre ;-). Hoppas det fortsätter nu när Henriksdal Spring Tour försvann i och med försäljningen av gården.


Nåja, nog om det! Dudde debuterade ju med sin nya kompis ”Soffan” :)!


Målet med denna dag var att S o D skulle få ”känna” på varandra lite…S gjorde come-back på tävlingsbanan efter 11 år så hon kände sig lite ringrostig och var supersugen på att tävla.  


De tävlade i 1 m och 1,10. I första klassen fick de ett stopp på första, vilket inte var konstigt då S släppte skänkeln o blev ngt passiv… det går inte på Dudde, han är världens bästa läromästare…man måste rida vartenda steg annars tvärnitar han, överger du honom så överger han dig, choose weapon ;-)). Resten av rundan var helt ok och felfri. Att tillägga i detta är även att det är årets första utetävling så Dudde ”spelade” lite tittig… känner jag honom rätt så ville han bara visa upp sig o spela pajas ;-))). Dudde är allt annat än tittig   !


Andra rundan var bättre, nu hade de varit inne o känt på banan och Dudde fått titta på hindren samt att de hade bättre galopp. Mot sista hindret i grunden så hamnade Dudde i korsgalopp och petade ner bommen. Fasiken så synd men...ett ner är ett ner.


Jag tycker verkligen S är Grym!! De gjorde verkligen bra ifrån sig och verkar trivas väldigt bra i varandras sällskap. Det märks att S har rutin och det glädjer mig… det är bara till en fördel, både för mig och Dudde!! Till helgen ska de tillbaka till Världsände och rida en 1,10… är känslan bra så efteranmäler de till 1,15…. Och det känns ju toppen för mitt lilla Ego… Att S debuterar min häst efter en enda tävling i en höjd som jag själv inte lyckats tävla i på tre år….Hmpf… fast är Dudde glad så är jag glad och han ÄR glad, han strålar när han ser högre hinder….  det är i de högre klasserna han hör hemma och kan inte jag så får S göra det… för hon kommer göra det jävligt bra :D!!



Detta var väl rätt så bra jobbat! Från Dudde med en ryttare som han knappt haft på ryggen, samma från Soffan som knappt suttit på honom samt för att inte ha tävlat på 11 år :)!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards