trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Update Team J :-)

Av trevanner-enlivsstil - 8 april 2014 06:00


Halloj, Linda här :)


Det rullar på som bara den och jag hinner nästan inte med!! Vart tar dagarna i vägen??


I förra veckan hamnade Team Jeppsson i en liten svacka då Fanny bröt sitt lillfinger. Vi hade en tight tävlingsplan under våren om att hinna kvala Pinocchio till Ungponny SM… Vi vet att tiden var knapp för att kunna kvala och att det skulle bli tufft då vi ”förlorade” 4 månader i höstas pga. hans hälta MEN, det fanns en chans att lyckas om planen skulle hålla och det blev lite ljusare när ”Pinnen” blev mätt till C-ponny istället för D.


Dock kom de nya SM-reglerna och kvalperioden kortades ner med 7 veckor från tidigare år, förmodligen för att man valt att ta bort championatet i år.…Kvalperioden kortades från den 30 september till den 10 augusti istället. Sen när Fanny bröt fingret så insåg vi att det var kört. Tävlingarna i april var viktiga och nu har vi fått stryka dom. Lite depp ett par dagar men inte så mycket att göra åt så det är bara att resa sig och borsta bort sanden från axlarna och rida vidare :)! Ett sanningens ord då ett brutet finger inte stoppar en hästälskande tonåring från att få rida sin älskade ponny!!



 




Soffan har kommit igång att rida Dudde och jag kom till stallet precis när de var klara. Båda såg nöjda ut och Dudde svettig och enligt S så hade passet gått bra! Det känns fortfarande konstigt att Dudde ska åka iväg men jag är oerhört glad över att det är tillsammans med S han ska åka. Hon verkar vara en supertjej och bara det bästa är gott nog åt min Pålle ;-)!


Egentligen skulle jag ha tävlat dressyr på våra hemmatävlingar i helgen som gick, men då jag går utbildning inom Equipe och precis hela lördagen gick till det, så orkade jag faktiskt inte göra Dudde ”dressyrsnygg”. Att knoppa är inte min starka sida…*suck*!! Jag har ett par st. tävlingar inplanerade och sen är det ju S som kommer att tävla vidare på Dudde i sommar. 


Han är grymt fin nu! Både i dressyren och i hoppningen.


Jag har hoppat några gånger för Ulrika istället för Leif då Fanny har varit sjuk och sedan för att hon bröt fingret. Träningarna går super!! Han väntar på minsta signal från mig och får in sina steg  som  varit en svårighet pga. hans storlek. Jag kan t.om få in fler steg än vad övriga kan med sina ”normalhästar” ;-)! Det har varit mycket svårighetsövningar hos U och det som vi trodde skulle vara tufft för Dudde har visat sig att inte vara några som helst problem!Han går från klarhet till klarhet… Bästa hästen <3!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards