trevanner-enlivsstil

Alla inlägg under mars 2014

Av trevanner-enlivsstil - 5 mars 2014 22:45

Vissa vill se havet, andra gröna ängar….en horisont, där himlen möter hav… en solnedgång, en fullmåne…


Min utsikt är unik…  ett par fuxfärgade öron och jag är lycklig <3



 

Av trevanner-enlivsstil - 2 mars 2014 20:41

Stina här :)


Igår var jag och Åsa på Göteborgs Horse Show! Hur kul som helst, och längtar redan till nästa år :)  Men först kommer Falsterbo, och dit ska vi såklart! Saknade Linda som inte kunde följa med igår, men det tar vi igen i Falsterbo :)

Det blev några fynd för både mig och Åsa, bland annat köpte jag ett Dyon-träns till Oscan med dubbla nosgrimmor, som han blev jättefin i. Dock var det nästan för litet?! Blev en tjock Pikeur-fleecetröja till mig med som var mysig att ha på   


Idag skulle först Oscan motioneras, blev lite konditionsjobb på grusvägarna, och han gick fint :)) Nästa helg är det dags att börja tävla igen, ska bli kul! Han har gått väldigt fint även i hoppningen på sistone :)

Sen var det dags att rida Kahlua, eller Erbkahlua som hon heter. Kahlua är ett sto, 5 år, fux, efter Callahan-Beach Boy. Väldigt grön att rida, och har inte blivit riden sen i somras. Tanken är att jag ska hålla igång henne oxå några dagar i veckan :) Trevlig häst som alltid försöker göra sitt bästa! Idag kändes hon dock väldigt tjafsig i munnen, ngt jag märkte av senast jag red henne oxå. Frågade ägaren om tänderna var kollade, vilket de inte var, så vi börjar där och ser vad det är som stör henne....

Sen var det dags att rida Celest, Kattas pålle! Katta är på semester denna vecka på Gran Canaria, lyckos!! Ska rida Celle några ggr tills hon kommer hem igen! Celest red jag ut på, hon fick oxå ut och motionera på grusvägarna. Hon skötte sig fint, om än lite spänd emellanåt. Blev nog trött på slutet, men sprang på bra hela rundan   


Så efter tre fina ridna hästar, är jag trött i kroppen ;) Hem och slängde mig i soffan, och tittade på världscuphoppningen fr Gbg.

Kort sagt, en bra helg!! ;))



                                      
Oscan                                    
     

Kahlua

Celest

 

Av trevanner-enlivsstil - 1 mars 2014 00:36

Efter en härlig vecka i fjällen är jag och familjen hemma i vardagen igen. Det var verkligen mysigt att åka iväg och kunna njuta av snö utan att behöva tänka på att det finns en häst som ska motioneras...
Honey-Poney var också bortrest, dock inte så långt som vi, men hade det säkert minst lika bra då hon stod hos Camilla på Thulesbo. Fulle var väl den som reste kortast, han gick bara över fältet till grannen ;) kändes tryggt att veta att båda hästarna hade god tillsyn, vilket gjorde att jag verkligen kunde koppla av och ha det mysigt med familjen.

Skönt att komma bort men också skönt att komma hem. Camilla trimmade Honey och jag har fått lite "läxa" att arbeta med så tävlandet väntar jag lite med men dem som väntar på något gott...;)
Så det blir tävlingar från åskådarplats istället med start imorgon (idag ser jag nu på klockan.. ;P) då jag och Stina åker till Götet för Göteborg Horse Show!!! Ska bli så kul!! Brukar vara full av inspiration efter en dag där :)) Men nu måste jag gå och nanna...zzzzz   

Godnatt på er, kanske ses vi i vimlet på GHS :))

Honey installerad på Thulesbo

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards