trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 16 februari 2014

Årets första rosett :)

Av trevanner-enlivsstil - 16 februari 2014 20:48

Linda Här :)


Äntligen var det dags för Fanny & Pinocchio att få komma ut och känna lite tävlingsluft.... fast bara nosa lite, "riktig" tävling får vänta några veckor till. Vi hade Drop-in Pay & Jump i vår hemmaförening och lyxigt värre, så har vi skrittavstånd dit från vårt stall. 


Det var framridning inne i ridhuset och när det var dags för någon att hoppa sin bana fick övriga hålla sig undan. Det var en ypperlig miljöträning för Pinocchio som nästintill är helt grön i dessa sammanhang. Han har endast startat några Pay & Jump tidigare och självklart även för Fanny, som inte heller varit ute så mycket det sista året. Pinnen var till en början helt komplett galen! Bockade, stod på bakbenen och lyckades köra piruettprogram åt alla de håll... killen har en mycket god  balans kan jag säga ;-).. och Fanny också! Till slut fick en funktionär rycka in för att hjälpa till att hålla honom på marken!! Det lös om hela ponnyn... han tyckte detta var SKITROLIGT... öronen spetsade och han såg verkligen ut som ett litet barn som inte kunde hålla sig... han såg ut som han skulle explodera av glädje vilken sekund som helst :-)!! 


Vi bestämde oss för att Fanny skulle starta sist med tanke "sinnestillståndet" och på hur mycket hästar det var, så under tiden så travade de omkring och gjorde sig bekant med situationen. 


De startade två rundor med 11 språng/runda. I den första låg hindren på 70-80 cm och Pinnen var supertaggad. Det är ingen helt lätt ponny att rida... jädrans vad det finns motor och vilja i lillskiten :-)).  Pinnen rusade mot en del hinder och på linjen lyssnade han inte på förhållningen... men mer än klart godkänd med tanke på hur han spela ut sitt register vid ankomsten och att detta faktiskt var deras första runda någonsin tillsammans! Fanny den stackaren var helt slut och det är kanske inte så konstigt... rundan gick undan eller hur man nu ska uttrycka det ;-). (Hon såg ut som jag brukar känna mig efter en runda med Dudde ;-), fast Duddes o mina rundor brukar inte gå lika snabbt...hm ;-) )


Första Rundan, 70-80 cm :)


 


Andra rundan, som låg på 80-90, var båda trötta. Ett par bommar åkte i backen men Fanny red riktigt bra... sen har både hon och jag den här högerhanden som drar lite väl ibland, men, vi båda jobbar på det, med klar förbättring.



Andra rundan, 80-90 cm :)

 


 

 

 

De var verkligen superduktiga, båda två! Det är så himla roligt att se Pinocchio som verkligen "går igång" när han får se ett hinder!! Han tycker verkligen att det är skitskoj och blir så härligt busig när han träffar andra hästar och när han får springa runt och visa upp sig. Det är verkligen en kille med högt självförtroende :-), med all rätt ;-)!


Nu laddar vi för riktiga tävlingsdebuten som sker i Trolleholm den 8e mars. Spännande!!!



Årets första rosett och Mini Team Jeppssons första rosett tillsammans :-)

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards