trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

50 % Team Jeppsson

Av trevanner-enlivsstil - 26 januari 2014 18:51

Hej, Linda här :-)


Var trött imorse, hade ingen alls lust att gå upp utan ville bara ligga kvar i sängen. Snön föll utanför fönstret och att vintern och kylan är kvar blev ett faktum....jag drömde om  plusgrader men termometern visade -4 grader.... Jag avskyr verkligen kylan!!


Egentligen skulle jag och Fanny åkt till DUS i Flyinge idag men Fanny ville hellre att vi skulle ta hästarna och åka till Thulesbo och rida. Hade ingen möjlighet att få in båda saker på schemat så jag är glad över min dotters oerhörda kloka val ;-).


Väl i stallet så blev jag så himla ledsen!! Duddes ena bakben var tjockt över kotan och hans balle hade spruckit och det droppade var ur... Förmodligen en hovböld som letat sig baklänges!! Han har inte visat någon hälta tidigare dagar och inte nu heller, hovbölder kan vara förrädiska!  Dock var han något varm så jag vågade inte rida honom. Satte honom i skritten ett tag och svullnaden sjönk och det kändes något bättre Men, ridningen fick vara idag. Måtte det vara övergående, Dudde får inte bli "sjuk" nu... vi är ju på G, han och jag! Försöker ändå se det positiva med att bölden lyckats hitta ut, annars kan det ta lååååång tid.  


Jag är så glad att vi har skritten... hagarna är hemska och vi vågar inte ha hästarna där då risken för vrickningar och brutna ben är höga. De får alla turas om att springa av och lufta sig på ridbanan, och går 2 x 30 min i skritten var dag.


Fanny och Pinocchio kom iväg till Thulesbo och red ett ordentligt markarbetespass. Han var pigg och det tog ett tag innan han slappnade av men de var riktigt fina ihop i slutet. På tisdag ska Fanny hoppträna för Kristian Johannesson. Hon fick ta min plats med tanke på Dudde. Det är första gången som Fanny tränar för Kristian så det ska bli spännande och höra om hon är lika nöjd som jag alltid är ;-)). Sen tränar de dressyr på lördag för Lisbeth så 50 % av Team Jeppsson är åtminstone på G :-)



   


 


Jag kommer inte att vara med på Jörgen Larsson träningarna i vår. Dagarna har ändrats från torsdag till onsdag och det är den enda kvällen på veckan som jag verkligen inte kan. Lite trist men man kan inte vara med på allt!


Håll tummarna för att Dudde blir bra snabbt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards