trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Receptfritt :-)

Av trevanner-enlivsstil - 24 januari 2014 22:43

Godkväll i stugorna, Linda här :).


Fredagkväll och jag är supertrött efter veckans alla övningar... som tyvärr har innehållit på tok för lite hästar! Varken jag eller Fanny har suttit på en hästrygg på en veckas tid pga snöovädret som kom förra helgen. Hästarna har fått gå i skritten och jag har fått gå på fitness ;-)!


Sen är det ju så att när det ena försvinner så finns det plats för annat som blir drabbat. Jag och Fanny har tävlingsplanerat för henne och Pinocchio fram till sommaren.... det finns inte så mycket plats kvar för mig och Dudde men vi tar helgerna vartefter. Säkert är att vi kommer att åka på meeting med Stall Solåkra och jag ser väldigt mycket fram emot det. 


I år fyller Fanny 14 vilket betyder att hon måste skaffa sitt egna Gröna Kort. Vi bokade Mattias som utbildar i Grönt Kort, till Fanny och Tilda så de kunde "kursa" tillsammans förra helgen. I söndagskväll hade tjejerna slutprov och blev Tävlingstjejer på "egna ben" :). Mer om reglerna för Grönt Kort kan du läsa här!

 

Kurs på Stall Solåkra!

 

 

 

I onsdags åkte vi till Bollerup för sexårs mätning av Pinocchio... nog för att vi har tyckt att han varit liten men att vi skulle komma hem med en maxad C-ponny istället för den lilla D-ponnyn vi åkte iväg med, var inget vi hade räknat med *asg* , men vi fick våra misstankar bekräftade   !

 

 

Lillfisen ;-)

 

 

 

I helgen ska vi rida.....den bästa medicinen mot min abstinens!

 
 
Karolina

Karolina

26 januari 2014 11:05

Äsch, det är bara bra för hästarna att ta lite mikropauser för att få bygga upp lite emellanåt ;) Kan vara skönt som ryttare också att ladda om!

http://Dressyramera.blogg.se

trevanner-enlivsstil

26 januari 2014 12:31

Det är sant Karolina, lite svårt att ta oss till det bara ;-)))... en ny utmaning att arbeta med :)!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards