trevanner-enlivsstil

Direktlänk till inlägg 17 januari 2014

Uppdatering från Team Jeppsson :)

Av trevanner-enlivsstil - 17 januari 2014 19:15

Hej Alla,


Förlåt för dålig uppdatering men ibland (allt som oftast) rinner tiden ifrån en. Det händer massor av hästaktiviteter då vädret fortfarande har varit till förmån för oss hästälskare, dock vände det idag och vintern har anlänt. Jag hoppas innerligt att den är på snabbesök!


Fanny och Pinnen har hunnit komma igång med hoppträning. De gjorde deras andra träning igår och det är så roligt att se att de hittat varandra! De är så fina ihop <3!! Det var verkligen värt all väntan på att han skulle bli frisk, man ska lita på sin magkänsla :-)!! Då Pinnen har stått ett tag så vi tar det lugnt i hoppningen. Igår så hoppade de lite lösgörande men avslutade med lite linjer på småhinder... han är inte ett dugg tittig, hoppar allt med öronen rätt fram :-))!! Fanny har en tendens att bli lite "stel" och alltför "korrekt" i sitsen men hon har verkligen börjat slappna av och inser att träning är träning! Förra hoppträningen hoppade Fanny på Hack i tron om att det skulle vara lika bra som när jag hoppar Dudde på det men ACK så fel det blev... på tok för starkt! Denna gång hade vi ett vanligt bett och vilken skillnad... där ser man så olika det kan vara :-)!!



 



 



Själv gjorde jag och Dudde en superträning i tisdags!! Sånär på ett stopp, då jag gick in och spela "besserwisser", så var träningen fläckfri!! Det är så härligt att äntligen få känna känslan utav att "bara" rida och låta hindret komma, att veta att hindren är högre än vanligt men ändå känna sig helt bekymmersfri! Jag lovar.....2014 kommer att vara ett bra år för Team Jeppsson, även om jag och Dudde kommer att "uppträda" i skymundan för att lämna plats åt Mini Teamet.... Fanny och Pinnochio!!



 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av trevanner-enlivsstil - 24 mars 2015 23:41

Kraftlös, maktlös, orkeslös men ändå sömnlös...hur går det ihop? Tidigare ikväll stupade jag i soffan, trött och deprimerad efter att ha varit ute med pållen. Men nu kan jag inte sova... Älskade Honey känns jätteskum, ojämn på något sätt, halt ibl...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 09:03

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 12 mars 2015 07:47

Att jag inte lär mig!!! Förra veckans träning gick sådär, Honey stannade lite igen men kände att jag inte fick rätta känslan och red inte så bra så fick ta på mig det. Träningen veckan innan hade gått super så det kändes sådär kul att backa ett ste...

Av trevanner-enlivsstil - 10 mars 2015 21:22

Tja, Stina här :)   Både jag och Oscan är väldigt nöjda med det fina vädret på sistone! Känns som att vintern är över, eller det hoppas jag iaf    Tävlingsdebuten för året blev i Skabersjö i början av februari, och Oscan var TAGGAD! Dubbelt fel...

Av trevanner-enlivsstil - 14 januari 2015 20:25

Älskar denna vintern!! Perfekt väder att hålla igång hästen i även om jag inte älskar regn och blåst. Men bättre än minusgrader, is och snödrivor... :) Så Oscan konditionstränar för fullt, mycket trav längs grusvägarna, där han bara kan rulla på. Kän...

Presentation


Välkommen till Tre Vänner - En Livsstil! En blogg om tre vänner som fann varandra genom vårt gemensamma intresse - Hästarna! Vi heter Åsa, Stina och Linda och kommer att blogga om vår vardag, om oss och våra hästar.

Kategorier

Våra Hästar

Prinz Oscar "Oscan", -02 valack e; Highlight - Landprinz I. Tävlar fn 1,20 och LA Dressyr.

Äg. Kristina Eriksson

 

 

Honeysuckle BS "Honey", -06 sto e; Homme d'Honneur xx - Don Schufro. Tävlar fn 1,10 och LB Dressyr.

Äg. Åsa Ståhlbrand 

 

   

Ceydoo "Dudde", -05 valack e; Guido(ex Gudo) - Flamingo 481. Tävlar fn 1,10 och LB dressyr

Äg. Linda Jeppsson            

 

Tävlas av Lina Bengtsson

 

 

 

 

Pinocchio "Pinnen"-08 valack

kat. C Sv.Ridponny

e; Lambourghini 1028 - Sörbys O'boy RNF 133

Rids av Lindas dotter Fanny. Tävlas i LA.

Äg. Karolina Nilsson

   

     

Tillsammans mot Cancer!

Fuck Cancer, stöd cancerforskningen!! Tillsammans mot cancer!

Pg 901986-0, Bg 901-9514

 

   

 

 

Länkar

Senaste inläggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards